Etäopetusmateriaalia 2020

Huippuosaaja 6.4. etämateriaalia - Eveliina Rokka


Huippupalvelua - asiakaspalvelutaitojen syventäminen




➤ Elinkeinomme on riippuvainen sitoutuneista asiakkaista

👉Yksi asiakaskäynti ei takaa seuraavaan kuun myyntiä: asiakas tulee sitouttaa
👉Sitoutunut asiakas on uskollinen ja käy samalla tekijällä parhaimmillaan vuosikausia
👉Ja luottaa tämän lähes jokaiseen suositukseen ja ehdotukseen = myynti
Miten asiakas sitoutetaan?

Taidokkaasti toteutetut hiukset?
Kahvin ja lehtien tarjoaminen?
Jollain muulla?

👉 Kuka tahansa oppii perusasiakaspalvelun: tervehtimään, pukeutumaan työasuun ja suosittelemaan kohteliaasti.
Parhaat tekevät jotain vielä enemmän...✨
Huomenna asiakas ei muista, mitä olet sanonut. Mutta sen hän muistaa, millaiseksi sait hänen olonsa tuntumaan.

Mitä tämä voisi tarkoittaa?

➤Huippupalvelun tunnusmerkkejä:

👉 Kohtelet ketä tahansa vilpittömästi kuin kuninkaallista osoittamatta ennakkoluuloja esimerkiksi ulkoisen olemuksen perusteella
👉 Jokainen maksava asiakas ansaitsee aidon kunnioituksen: tekijä osaa arvostaa hänen aikaansa ja toiveitaan
👉 Kaikki meistä toivovat tulevansa kuulluiksi, ymmärretyiksi ja arvostetuiksi - vetoa tähän
👉 Miten se tehdään? Eleet, ilmeet, sanavalinnat ratkaisevat. 
👉 Eleet: avoin kehon asento olematta kuitenkaan hyökkäämättä
👉 Ilmeet: rento, valpas, kiltti, uskallatko katsoa silmiin, muistatko hymyillä?
👉 Sanavalinnat: kierrä ei-sana, puhu houkuttelevin kaupallisin sanoin, kysele, ehdota, ole hyvää ei voi toistaa liikaa.
👉 Kyse on erittäin hienovaraisista ihmissuhdetaidoista, jotka kehittyvät niin halutessaan
👉 Huomaa että asiakkaan arvostaminen ei ole nöyristelyä - oma osaaminen ja ammattitaito saa ja kuuluukin näkyä!
👉 Oman osaamisen myyminen. Mitä se tarkoittaa?
👉 Tee asiakkaista fanejasi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti